Tijdens het afgelopen Metropolis Festival was er opnieuw plek voor jong …  wat zeggen we … piepjong talent want de jongste deelnemer (DJ Flor) was dit keer pas 12 jaar! De volgende muzikanten streden op Talent Stage (powered by Popunie) om de felbegeerde ‘Lekker Bezig-bokaal’:

Death By Oxygen (Rock, Blues, Psychedelisch),Florent Labrujere / DJ Flor (House, Electro), No Strings Attached (Pop, Rock), Roadmaps (Indie, Pop, Akoestisch), Sailing (Pop, Rock), Seed of Ayawaska (experimentele rock) en Wikke Schrandt (singer-songwriter). Deze acts waren uit de tientallen aanmeldingen die we hadden geselecteerd door Metropolis-programmeur Joey Ruchtie.

De Haagse band Death By Oxygen wist de jury het meest te overtuigen en mag de bokaal een jaar lang op hun schoorsteenmantel zetten!! Aan de bokaal is een uitgebreid prijzenpakket gekoppeld, bestaande uit:

  • professionele fotoshoot door Ruben Hamelink
  • studiotijd in LGM Studio
  • adviesgesprek met de Popunie om de winnaar verder op weg te helpen
  • een plek op het Eendrachtfestival op 23 juli 2015
  • en een studiosessie bij het programma Live Uit Lloyd op Radio Rijnmond

Met speciale dank aan de jury die dit keer bestond uit voorzitter Ryanne van Dorst alias Elle Bandita, Job Smit van het nieuwe Rotterdamse boekingskantoor Transmit Music en Chris van Velde van LGM Studio.

Metropolis is er vroeg bij

Metropolis Festival brengt vernieuwend en verrassend talent op het gebied van muziek. Academies en hogescholen in Rotterdam (en daarbuiten) doen dat met hun studenten op allerlei andere vlakken. Zij werken met de visuele kunstenaars, de video- en radiomakers, de geluidstechnici, de stagemanagers en de popjournalisten van morgen.

Ontwikkeling van talent beperkt zich wat Metropolis betreft niet tot muziek. Zo verzorgden studenten Geluidstechniek van de Herman Brood Academie dit jaar het geluid op Talent Stage, studenten Illustratie van de Willem de Kooning Academie (WdKA) maakten voor iedere act op het festival een unieke bandposter welke zijn aangeboden aan de artiesten en op het festival werden geëxposeerd. Daarnaast maakten studenten Animatie van de WdKA een teaser om het publiek op te warmen voor deze editie en tot slot gingen studenten Media en Entertainment Management van INHolland het veld op om festivalgangers te interviewen over hun Metropoliservaringen.